Archive for the ‘kontroversi’ Category

Protected: Maafkan Aku

Posted: November 18, 2010 in kontroversi, sahabat, ukhwah

This content is password protected. To view it please enter your password below:

Advertisements

Johan kayuh basikal laju-laju. Kali ni je Johan lambat sikit. Sebelum-sebelum ni, belum lagi Gemuk, Napi, Hafzi, Suid, Shidi sampai, Johan mesti dah sampai. Kalau Hafzi bawa sebotol guli, habis Johan sapu bersih. Kalau Suid bawa guli satu tin milo, habis Johan kalahkan.

Johan tak kira dah dengan peluh-peluh muda didahi tu, meleleh-leleh mengikut  hujung-hujung rambut. Tapi hari tu tak lah panas sangat. Selesa dan nyaman. Nak kata panas sangat pun tak. Sejuk sangat pun tak.  Ditengah jalan. Johan nampak seorang wanita tua berjalan bertentangan arah. Langkah laju-laju pula tu.

Oh~Mak Cik Leha janda rupanya.  Setelah beberapa depa jarak menghampiri Mak Cik Leha,Johan tegur. Acik Leha! Nak gi mana tu? Laju bukan main. Johan tanya.  Mak Cik leha janda tak layan pun. Mak Cik Leha  Janda terus langkah laju-laju. Alah, satu kampung dah tahu, kalau tak ke kebun mesti Mak Cik Leha ke kilang maruku Kampung Selatan. Tapi tak kan tengah hari macam ni. Johan cuba menganalisis, tapi tak penting pun. Yang penting dia kena sampai awal ke tempat pertarungan guli.

…………………………

Lambat gila hang Johan! Ingat takut dah nak lawan kami. Hafzi terus tegur Johan. Johan belum lagi turun dari basikal. Belah la. Tengok la guli aku bawa ni. Baru ni. Johan balas, dengan bangga macam selalu-selalu. Johan terus keluarkan guli dari plastik. Jom! Jom! Jom main. Mula! Mula jom! Johan kata, dah betul-betul tak sabar dah.

Di tengah-tengah permainan. Azri, seorang yang menjadi pemerhati tetap setiap permainan. Boleh kata hari-hari dia mesti ada. Cuma yang peliknya, Azri tak pernah pun nak main sekali. Tapi ada satu perkara yang selalu Azri ni lakukan. Batu api. Azri tak habis melaga-lagakan  Johan dan yang lain. Padahal Johan dan yang lain ok je. Mereka akrab. Cuma kadang-kadang bermain dan nak  merebut kemenangan tu biasa la kalau gaduh sikit-sikit.

Hari ni Azri dengan modal yang baru, dia cuba bagi tahu Hafzi, Shidi dan Suid yang Johan ni cuba main tipu. Nak menang cepat. Kata Azri, sebab tu Johan ni selalu menang.

Nasib Azri hari ni baik. Semua hasutan dia mengena. Sampai Hafzi dan Johan siap bertekak. Tarik-tarik baju. Dah siap tumbuk-menumbuk dah. Azri bangga, seronok gila dia tengok budak-budak tu bertekak. Johan, Hafzi, Suid yang asalnya mempunyai matlamat yang sama; menang main guli dan jadi bergaduh-gaduh. Dan puncanya dari orang luar. Yang tak ada lansung kaitan dengan permainan. Ish. Ish. Ish.

Sekali lagi hang cakap aku main tipu, aku baling guli hang kat jalan. Berani?! Cakap lar?! Bentak Johan.

Si Hafzi pula bukan jenis boleh dicabar. Nak cakap la ni!! Hafzi balas balik. Joo Haan memang main tiipuu!

Apa lagi. Johan terus ambil botol Hafzi yang penuh guli tu dan dibaling ke tengah jalan. Botol berkecai dan guli berterabur keluar. Hafzi cuba meluru untuk selamatkan gulinya yang dah berterabur tu. Tiba-tiba. PooOOooonnnn!! Lori besar datang dari arah barat menghala kea rah Hafzi. Dan sipi sipi lagi nak langgat Hafzi. Namun lori tersebut sempat mengelak. Meluru ketepi jalan. Hafzi selamat walau dengan keadaan penuh terkejut. Malangnya , lori  tu gagal dikawal dan melanggar seorang wanita tua  yang sedang berjalan. Berjalan laju-laju.

Mak Cik Leha! Mak Cik leha! Mak Cik Leha janda dilanggar lori! Hafzi jerit sekuat hati. Dalam terkejut.

Suid, Gemuk, Napi , Shidi dan Johan terkesima.

Cuma Azri sudah hilang. Guli-guli milik semua orang juga hilang. Azri larikan.

p/s: Mak Cik Leha Janda tak sempat pergi SC. Keh..keh..keh..Azri? Memang dia tak nak pergi. tak dijemput pun.

Sekarang. Antara musafir dan menulis. Aku lebih cenderung untuk bermusafir. Bila ada masa-masa terluang, dan bila ada sumber internet barulah aku akan menulis. Tu pun kalau rajin lah. Kalau tak, aku akan terus bermusafir dalam dunia maya.

Masa-masa macam sekarang, tentulah semuanya hangat tentang berita-berita saudara kita dari Palestin.

Disini aku nak kongsi dengan beberapa artikel yang kau orang boleh baca dan fikir.

LINTASLANSUNG:

Selain Palestin, dimana lagi saudara kita merana?Klik artikel-artikel dibawah…

Kat mana lagi kita perlu tahu?

CHINA: Kebebasan Beragama dan Isu Terorisme di Xinjiang

China Xinjiang: Diskriminasi dan Kesempatan Orang-orang Uighur

XinJiang,perlukan peduli dunia!!

Yang ini berkaitan isu boikot dan demonstrasi.

Adakah Boikot dan Demonstrasi Sunnah?

LATEST!! Demonstarasi dan Boikot: Jawapan Kepada Yang Membantah

Semoga bermanfaat!!Wallauweyhh…

Pelaburan dan sumbangan anda dituntut !!


Pertubuhan Jamaah Islah Malaysia
Bank Islam Malaysia Berhad
Nombor akaun: 12113010005797

Maybank
Nombor akaun: 562209608847

Aman Palestin Berhad
Bank Islam Malaysia Berhad
Nombor akaun: 12029010047880

Muamalat
Nombor akaun: 12070005133717

MayBank
Nombor akaun: 562263010787

Link-link Berkaitan:

Mengapa Hamas Menolak Genjatan Senjata?

Palestin dan Peranan Kita

Boikot Barangan Mereka!!

Usaha Kita

Qunut Nazilah

qnz

maksudnya

USAHA KITA : PILIHLAH
Sumber
:www.zaharuddin.net

Na  Pilihlah salah satu atau lebih dari satu dari tindakan di bawah untuk membantu saudara kita di Palestin yang dijajah dan Palestin yang sedang cuba dijajah.

1)  Bantuan tenaga dan diri ; Pergilah ke medan di Palestin, jika anda ada cara, kemampuan dan keikhlasan. Sama ada untuk membantu menghantar bantuan kemanusian, perubatan, psikologi atau yang lebih dahsyat dari itu dari segi fizikalnya..

2)  Bantuan Harta : Bagi yang tidak mampu pergi ; sumbanglah bantaun kewangan atau pakaian dan lainnya kepada badan yang dipercayai lagi berwibawa di tempat anda. Agar bantuan tersebut boleh sampai kepada rakyat Palestin yang sedang menderita. Cuaca sejuk kini tidak menentu, di UK kami ditimpa cuaca sejuk luar biasa sehingga (negatif 10) atau -10 darjah celcius. Palestin juga berada dalam cuaca sejuk, sekitar di bawah 10 celcius di sebelah malam

3) Bantuan Doa ; Bagi yang tidak mampu memberi kedua-dua bantuan di atas, atau termasuk juga merkea yang mampu, teruskan berdoa untuk keselamatan rakyat Palestin, Iraq dan umat Islam, doakan bala bagi Yahudi, pemimpin Amerika dan rakyatnya yang menyokong, pemimpin Mesir dan sekutunya-sekutu mereka yang membuka jalan dan menyokong serangan pengganas Yahudi ini.

Doa anda boleh bacanya sebagai :-

a- Qunut Nazilah dalam setiap solat fardhu anda, anda dibenarkan untuk memegang kertas doa semasa qunut tersebut kerana tentunya sukar untuk menghafalnya. Itu tidak membatalkan solat dalam semua mazhab termasuk mazhab Syafie kerana andatidak bergerak besar berturut-turt sebanyak tiga kali. Hanya angkat sekali kertas doa, berhenti sebenar kerana membaca, kemduain terus turun sujud, tiada berturut-turut.

b- Doa semasa sujud dalam setiap solat. Ia lebih maqbul berdasarkan nas yang sohih.

c- Khatib bacalah doa untuk Palestin di hujung khutbah Jumaat.

d- Dan banyak lagi waktu doa maqbul.

4) Solat Hajat ; Bagi mereka yang berpegang kepada bolehnya dilakukan solat hajat sama ada secara individu atau berjemaah. Anda turut boleh meneruskannya.

5)  Menyertai Demonstrasi Aman : Sertailah ia dengan aman dan makmurkannya, namun jangan lupa juga memakmurkan masjid di kala Subuh dan waktu-waktu lain.

6) Menulis ; Tulislah di blog, web, forum anda, ruangan akhbar, majalah yahoogroup dan lainnya, buatkanlah kajian ringkas dan permudahkan penyampaian info kepada orang ramai berkenaan kezaliman Yahudi terhadap Palestin dan sekutu-sekutu mereka.

7)  Ceramah ; anda mampu ceramah? berikanlah ceramah berkaitan isu ini atau hadirkanlah diri ke ceramah berkaitannya di tempat anda.Anda tidak semestinya seorang ustaz/ah untuk ceramah dalam bab ini, wartawan pun boleh.

8)  Boikot : perkukuhkan boikot barangan Yahudi dan Amerika di ketika ini. Hantarlah surat dan bantahan, petition, memorandum kepada kedutaan Amerika, Mesir dan sekutu jahat mereka. Pelajar Al-Azhar, kami mendambakan tindakan dan usaha anda terhadap kerajaan Mesir.

AzriMan dan YusofMan cuti hari ni. Bapa mertua bos tempat mereka kerja nak pergi umrah. Masuk kali ni, dah lima kali ayah bos pergi umrah. Kali ni ayah bos bawa isteri baru. Isteri muda. Baru lepas dapat ijazah. Umrah dengan isteri muda tuuuu….

Bila dah janji, seperti biasa AzriMan dan YusofMan jumpa di Cafe Pak Mus untuk minum macam selalu-selalu. Kebetulan kawan sekerja mereka yang seorang lagi, NabilMan pun ada kat situ. Mereka bertiga ni betul-betul rapat. Tak macam kawan-kawan zaman sekarang.

NabilMan: Eh…dua je?
YusofMan: Eh…tak der lah. Kan tiga buah bas ni. Lagi mau tanya! Ketuk Baru tau.

AzriMan senyum….

NabilMan: Dah tengok Mehnah?
AzriMan: Hah!! Mehnah! Mehnah apa?

Azriman keliru…
YusofMan: Mehnah?

YusofMan pun…
NabilMan: Ala…tu la kau orang!! Kita kena la sensitif dengan kritikan dan penghinaan terhadap agama kita. Sampai dia orang keluarkan filem kutuk agama kita pun kau orang tak tahu. Orang lain dah siap boikot-boikot tau. Hey!! Hey!! ambil tahu la sikit tentang hal semasa.

AzriMan: Yang Belanda keluarkan tu ke?
YusofMan: Yang filem pendek tu?
Nabilman: A` ah…
YusofMan: Tu Fitnaaaa laaaa…..bukan Mehnah!!

Hari ni tak ramai orang kat Cafe Pak Mus. Kakak-kakak
cleaner
yang selalu makan-makan kat situ pun tak nampak. Mybe cuti
kot. Tak pun dah tukar kerja kat lain. Bukan tu je. Kucing-kucing yang selalu main gaduh-gaduh tu pun tak nampak.

AzriMan baru saja sampai. Baru saja menarik kerusi dia dah
mula bercerita.

Kita memang kena kena boikot! Mana boleh macam ni tau!
Azriman kata. Mana boleh buat video-video macam tu! Kita tak boleh duduk diam!

YusofMan yang dari dari tadi menunggu kehadiran AzriMan
hanya menguis-nguis ais dengan straw bengkok kaler hijau. Cuma sesekali mengakat
kening melihat AzriMan berceloteh. Jus oren yang diminta dah rasa tawar. Ais-ais
yang timbul-timbul tu pun dah jadi kecil. AzriMan melabuhkan punggung dikerusi kayu

Aku bukan la baik sangat. Azriman merendah diri. Baca Quran
pun celap-celup. Tapi aku tak boleh tengok orang-orang Belanda tu mainkan agama
kita. Dengar tak ni?

YusofMan angguk-angguk.

Belum sempat AzriMan menyambung. YusofMan mencelah.

Kau nak order apa? Yusofman tanya. Hari ni aku belanja.

Bagi aku jus Durian Belanda satu.

Hari ni tak nampak pun kucing-kucing yang selalu main
gaduh-gaduh tu .Bukan tu je. Kakak-kakak cleaner yang selalu makan-makan
kat situ pun tak nampak. Dak kerja kat tempat lain kot.

Hari ni tak ramai orang kat Cafe Pak Mus.

LINTASLANSUNG:

Apa kata Dr Zaharuddin


Mufti Perak gesa pendakwah Islam bangkit
tentang filem Fitna


Kempen Boikot Barang Belanda

Tak payah nak heboh-heboh seheboh Jom Heboh!. Engkau Maha
mendengar, melihat dan bagi aku, Kau adalah ‘Kaunselor’ terhebat. Semua orang
tahu dan faham. Cuma yang betul-betul amalkan tu yang sikit. Sebab tu setiap
orang perlukan peringatan. Sebab peringatan akan membuahkan hati yang
melaksanakan apa yang diketahui.

Pernah beberapa kali aku jadikan Kau tempat mengadu masalah.
Tapi Cuma beberapa kali. Boleh dikira dengan jari. Malah kalau bilang pun ada
lagi jari yang terlebih, tak diguna. Kerana sampai satu masa, bila dah senang
dan masalah mula hilang. Aku kembali lupakan Kau. Kembali mengabaikan
tanggungjawab aku terhadap Engkau. Apatah lagi untuk merintih dan merayu
sebagaimana aku dalam keadaan terdesak. Hati ni bukan boleh dibentuk semudah
kanak-kanak tadika membentuk tanah liat. Tapi hati memerlukan bentuk amalan dan
didikan yang tegas, istiqomah dan yang paling penting ikhlas. Bukan sebab
paksaan atau rasa nak menunjuk-nunjuk.

Akibatnya? Maka kecewa lah aku beberapa kali bila memilih
manusia semata sebagai tempat mengadu tanpa memikirkan Engkau yang selayak untuk
aku luahkan perasaan.

Aku akhirnya dipermainkan. Ditipu hidup-hidup. Kerana apa?
Kerana jadikan manusia tempat mengadu sepenuhnya. Sepatutnya ujian yang aku
terima lebih membuatkan aku dekat dengan Engkau. Masa tu sepatutnya aku jadikan
masa yang sebaik-baiknya untuk aku ‘berbual-bual’, mengadu masalah, ‘eratkan’
hubungan dan hasilnya membuahkan akhlak yang positif dan iman yang kental serta
hati yang tenang.

Bukan tak pernah Kau nyatakan dalam ‘surat’ Engkau bahawa
setiap masalah sepatutnya dikembalikan kepada Engkau dengan bermunajat dan
menagih kasih. Bukan tak pernah Kau ingatkan aku bahawa dengan ,mengingati
Engkau, hati aku akan tenang. Tapi seperti yang aku katakan tadi. Hati ini
kadang kala lebih cenderung untuk memilih manusia-manusia biasa. Walaupun aku
sudah tahu akibatnya kadang kala amatlah azab dan sukar untuk diterima.

Ramai yang tak berapa yakin dan faham, satu sudut mereka
mengaku Engkau adalah segala-galanya. Tapi dari sudut pengamalan, mereka tidak
memberikan pengharapan secara total kepada Engkau. Alahai~

Ya Allah….Kau Maha Mendengar, aku bermohon kepadaMu.
Tetapkanlah hati aku untuk sentiasa cintakan Kau ya Allah.

Osman bangun meninggalkan secawan kopi separa panas di meja. Mana taknya. Baru sahaja nak buka bisnes, dah kena gelak. Mana Osman tahan kena gelak. Osman pun bukannya pakar-pakar jualan lansung yang tahan sabar dan pandai susun ayat bunga-bunga. Malah tak pernah pun Osman hadir kursus-kursus perniagaan.

Tadi.

……………………………………………………………………………………………

Osman bukanlah macam lelaki-lelaki biasa yang tak kisah memakai tali leher pink atau seluar belang-belang walaupun kemeja warna hijau pekat. Setiap pemakaiannya dijaga rapi. Dibilik, boleh kata setiap kain pelikat kena ada baju melayu sendiri, warna pun kenalah matching. Setiap tali leher, ada kemeja tertentu sahaja yang boleh dipakai bersama. Fuuuyyyyoo…

Macam sekarang, dia sembang-sebang pasal macam mana dia jaga muka. Osman kata zaman sekarang tak perlu habis duit banyak-banyak atau banyak-banyak habis duit. Macam dia habiskan duit dulu-dulu. Masa-masa cara baru belum ada. Masa Dato’ tu belum ajar cara baru. Sekarang dah ada cara baru.

Tak perlu lagi guna botox, setakat krim-krim muka dah tak main la. Osman kata.
Haha…kawan yang minum semeja dengan Osman gelak.

Walaupun sejak tadi dia diketawakan, Osman masih tak kisah.
Dia tetap pertahankan pendapatnya.

Korang buta ke? Osman keluar hujah. Hey! Heyy! Kalau tak berkesan , takkanlah Dato’ tu guna cara aku. Dah! Dah!. Beli ni hah. Gerenti muka licin. Pujuk Osman.

…………………………………………………………………………………………..

Osman bukanlah pakar-pakar jualan lansung yang tahan sabar dan pandai susun ayat bunga-bunga. Malah tak pernah pun Osman hadir kursus-kursus perniagaan. Sebab tu la dia fikir, kalau statement yang Dato’ tu keluarkan sudah cukup untuk membuatkan jualan tempenya laku.

Osman bangun terus meninggalkan secawan kopi separa panas di meja. Mana taknya. Baru sahaja nak buka bisnes, dah kena gelak Mana bleyyy!!!!!

Kenapa perlu takut, segan, malu, tak mahu dipandang jelek oleh manusia. Kenapa takut dipandang hina oleh manusia. Kenapa tak tinggalkan kalau tahu ianya salah. Takutlah dengan Tuhan. Takutlah bersalah dengan Tuhan. Kerana Tuhan dimana-mana. Tiada guna jika tinggalkan sesuatu kerana seseorang. Takutkan seseorang. Kerana jika berseorangan atau orang yang ditakuti tiada disekeliling maka kesalahan akan diulang. Tapi jika kerana Tuhan, takut akanNya akan mendidik hati merasa sentiasa diperhati. Maka lahirlah peribadi sejati dari hati.

Tulisan ini bukan untuk tujuan puitis atau bunga-bunga. Tulisan ini untuk maksud terus-terus. Mungkin mudah nak faham. Lepas tu aku akan dapat mesej-mesej maki hamun dalam Inbox. Hoooyyyeeyhh..

PENYAPU

Posted: November 17, 2007 in bosan, cereka, isu semasa, kontroversi

Hari ni Cikgu Latifah membebel lagi. Pasal penyapu yang baru tiga hari dibeli untuk kelasnya rosak lagi.
Asyik-asyik rosak. Asyik-asyik rosak. Cikgu Latifah membebel.

Ahmad! Kamu ketua kelas sepatutnya jaga penyapu yang saya beli. Cikgu Latifah salahkan Ahmad.

Kalau macam ni la prestasi kamu semua. Saya tak belikan kamu penyapu lagi. Bersih guna tangan. Ugut Cikgu Latifah. Tak faham saya, semakin lama,semakin menurun prestasi displin kamu .

Eleh..kelas bersih pun hadiah penyapu. Ahmad menjawab. Kelas kotor pun hadiah penyapu. Cikgu!! Penyapu untuk golongan yang prestasi tak memberangsangkan je la!! Ingat kami anak Selangor ke?

Ohh…menjawab!! Dah tu kalau bukan penyapu, saya nak belikan apa untuk bersihkan kelas? Telinga Ahmad dipiat.

Tengah hari tu. Baju Ahmad basah-basah sebab peluh. Dia kena berdiri diluar kelas.

Tegur sikit berdiri kat luar. Tegur sikit berdiri kat luar. Rengus Ahmad sambil sesekali mengelap peluh meleleh di pipi. Tak boleh beri pendapat lansung.

 

 

 

 

 

 

 

LINTAS LANSUNG:

Anugerah Penyapu Tidak Wajar
Selangor perkenal VSS, bersara awal ganti anugerah penyapu


SAHABAT 2

Posted: November 6, 2007 in kampung, kontroversi, personal, sahabat, sedih, ukhwah

Diantara perkataan yang harus saya terima bila pulang ke kampung adalah “Hang nampak beghubah sekaghang”.

Memang lah..saya sudah ada janggut, misai pun sudah ada kalau saya tak cukur. Tinggi pun sudah bertambah. kadang-kadang makin putih, tapi ada juga saya balik ketika saya hitam.

Bukan begitu. Sebenarnya ada lagi ayat-ayat selepas ayat diatas. “Sombong lah hang sekaghang!!” Ini yang saya tak suka dengar. Sebab saya rasa saya dah teruk sangat. Apa yang saya lakukan?

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Alahai~apalah daya saya untuk SMS setiap kawan saya atas tanda saya mengingati mereka. Matilah saya kalau semua orang saya nak SMS. Pelik juga saya bila memikirkan orang-orang yang menilai persahabatan dengan SMS. Nak tahu, orang-orang yang dekat saya kat Universiti Selatan ni pun saya jarang SMS. Apatah lagi jika kita sudah lama tak jumpa. Malangnya anda berkenalan dengan orang yang tak suka berSMS seperti saya, lebih-lebih malanglah anda jika anda seorang yang menilai persahataan melalui SMS.

Apa-apa pun, raya yang lepas sempatlah saya mengumpul nombor-nombor telefon yang telah saya hilangkan bersama-sama telefon yang abang saya baru belikan. Hah~lagi satu sebab saya tak hubungi anda adalah saya tak ada nombor anda. Handset saya baru sahaja hilang.

Apalagi, saya pun kirimkan ucapan raya. Syukur dan sejuk hati bila menerima respon yang menarik, tandanya saya masih lagi diterima. Saya rasa perlu saya sebutkan nama mereka yang sudi membalas SMS saya serta beberapa yang sanggup beraya bersama kerana saya amat-amat menghargai mereka : Zulfanida, Kimi, Dollah, Kero, Lokman, Taufik, Syazwan, Suid, Aniza, Azariah, Asma, Akhwani, Zahidah Fazi, Asma Nazirah.

Benar, saya amat-amat hargai anda. Bagi yang mengatakan saya sombong. Tiada apa yang mampu saya katakan melainkan saya mohon maaf sangat. Tapi pelik juga saya, kenapa hanya saya yang perlu menghubungi mereka tanpa mereka menghubungi saya. Selama saya keluar dari Sekolah Anak-anak Dato’ satu masa dulu, tak sorang pun pernah hubungi saya, tak pula saya ambil pusing. Ooo..saya tahu, mungkin kerana saya tak menilai persahabatan dari segi SMS.

Bukan, bukan, dan bukan saya mahu usaha saya menghubungi anda dikira sebagai satu jasa yang besar. Malah lebih elok jika anda tidak membalas mesej saya jika hanya mengatakan saya sombong. Tapi ok juga. Sekurang-kurangnya saya dapat koreksi balik diri saya dan apa yang telah saya lakukan. Mungkin banyak dosa saya kepada anda sehinggakan anda benar-benar marah kepada saya.

Kalaulah bukan sebab SMS, mushkil juga saya. Masakan anda tahu saya sombong walau tak berjumpa dengan saya. Mustahil jika anda hanya mendengar kata-kata orang.

Kalau anda kata saya tak habis-habis dengan penulisan seperti ini. Haha..ketahuilah oleh anda..ini blog MUSAFIR MENULIS…dan bukan blog ANDA MENULIS…maka ini blog saya. Bukan blog anda…..hahaha…maaf-maaf. Gurau je.

Beginilah, sebenarnya fahamilah kawan-kwan sekalian bahawa saya tidak sempat menghubungi anda sebenarnya, bukan tak nak. Malah jauh sekali unuk melupakan anda. Maaf lah, kita masih kawan kan? Kan? Kan? Tapi tenaga, masa dan ‘fulus’ saya juga terhad. Mungkin kawan-kawan juga sudah faham sekarang kerana saya tahu yang banyak dari anda semua sudah berada di menara gading. Syukur…saya seronok sangat-sangat, malah mengetahui salah seorang dari kawan kita keluar dari politeknik membuatkan saya betul-betul sedih. Mungkin sebab anda berada dimenara gading jugalah anda sudah kurang respon dengan mesej saya.

Kawan-kawan sekalian, terutama yang sekelas dengan saya semenjak darjah satu. Ketahuilah bahawa kenangan-kengan yang kita warnai bersama mustahil saya lupakan. Malah semuanya boleh kita jadikan pengajaran untuk teruskan hidup.

Fuh, sedih la pula.

NOTAKAKIBANGKU: tak percaya…..post yang jiwang..tapi saya suka