KISAH-KISAH CINTA DUKA

Posted: January 22, 2008 in ASZ, cinta, isu semasa, kitab-kitab, kontroversi, kota perdana, personal, sahabat, ukhwah

Kenapa perlu takut, segan, malu, tak mahu dipandang jelek oleh manusia. Kenapa takut dipandang hina oleh manusia. Kenapa tak tinggalkan kalau tahu ianya salah. Takutlah dengan Tuhan. Takutlah bersalah dengan Tuhan. Kerana Tuhan dimana-mana. Tiada guna jika tinggalkan sesuatu kerana seseorang. Takutkan seseorang. Kerana jika berseorangan atau orang yang ditakuti tiada disekeliling maka kesalahan akan diulang. Tapi jika kerana Tuhan, takut akanNya akan mendidik hati merasa sentiasa diperhati. Maka lahirlah peribadi sejati dari hati.

Tulisan ini bukan untuk tujuan puitis atau bunga-bunga. Tulisan ini untuk maksud terus-terus. Mungkin mudah nak faham. Lepas tu aku akan dapat mesej-mesej maki hamun dalam Inbox. Hoooyyyeeyhh..

Advertisements
Comments
  1. Sa'adah says:

    mcm2…….ish…ish…ish…SABAR….

  2. astigma says:

    agak keras mesej tuan hamba…
    buang sahaja file inbox itu…tinggalkan si outbox…
    huhu…gurau gurau…
    ok…ok…
    serious~

  3. astigma says:

    Mengetahui sesuatu dan memahami segala sesuatu adalah lebih baik daripada mengetahui segala sesuatu, tetapi tidak memahami sesuatu.

  4. musafir87 says:

    sa’adah:
    yuo..tak sabar tunggu entry terbaru dari enti.

    astigma:
    blog aku memang tempat yang keras. elok-elok baca. nanti kena sampuk.

  5. Sa'adah says:

    tggu dan lihat…ada perancangan lain yg sedang dirancang….InsyaAllah….

  6. musafir87 says:

    sa’adah:
    macam tahu….lepas ni mesti dah tak guna friendster punya blog…ahha…cepat la.

  7. Sa'adah says:

    alamak…kantoi….hehehee….bz la skang…x de masa lngsung nak jenguk2…InsyaAllah…akan ada

  8. musafir87 says:

    erm..tau2….bz jgak sekarang…

  9. tinky winky says:

    kadang2 kita terlalu takut keseorangan sampai kita terlupa kita tidak pernah bersendirian sbenarnya…

    ~psst: selalu dikecam ke? huhu…. sabar2~

  10. musafir87 says:

    tinky winky:
    Allah Maha Melihat. takutilah allah….
    ~psst: lama tak nampak dakwat kat sini…

  11. tinky winky says:

    dakwat habih!!!!! heheh…

  12. juz_aq says:

    ngah CoNfius ni???
    xbape fhm tjuk dia ngan isi..
    cm xde kne mgena jer..
    mybe trlampau puitis kot..
    ahakz3

  13. musafir87 says:

    juz_aq:
    sama la..aku pun konpius…

  14. […] KISAH-KISAH CINTA DUKA January 2008 13 comments […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s